zondag, september 10, 2006

Politiek jeugddebat

Wat mij steeds weer opvalt als ik ons mooie Papendaal binnenrijd, is dat ik vaak moet slalommen tussen de spelende kinderen door voordat ik veilig thuis de oprit op kan rijden.
Ja, ons gehuchtje telt enorm veel jeugd.
Geinspireerd door deze jeugd en met de verkiezingen in het bereik, is paapreporter vrijdag eens gaan kijken op het jeugddebat dat plaats vond in het cultureel centrum.
Papendaal is weliswaar 1 (één) maal ter sprake gekomen gedurende het 2 uur durende debat en dit toen het onderwerp speelpleintjes ter sprake kwam (met speeltuigen).
Inderdaad, Papendaal mag zich gelukkig prijzen....met hun dichtgegroeide goal, de verrotte schommel en de halve zandbak. Beloftes en dus beterschap heb ik weliswaar niet gehoord: Voor de verkiezingen van 2012 dan maar?

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Waar ligt Papendaal alweer ? Moeten de bewoners daar soms in Genk gaan stemmen, krijgen ze misschien wel een nieuw speelplein wat veilig is voor de kinderen

Paapreporter zei

Het is toch niet teveel gevraagd om in elk gehucht een paar speeltuigjes te zetten en deze dan door de gemeente te laten onderhouden of vergis ik mij daarin?
Het viel mij gewoon op dat op dat Jeugddebat, waarin de jeugd toch centraal zou moeten staan er enkel over fuiven en woonzekerheden werd gepraat en in (veel) mindere mate over andere puntjes (zoals speelpleintje).
Ik heb de indruk dat de politiek zich vooral wil wenden tot de jeugd van 18 tot 25 jaar. (Onder 18 mag er trouwens toch niet gestemd worden, dus daar zullen we maar geen rekening mee houden?)

Anoniem zei

daar heb je groot gelijk in kinderen moeten een gezellig en veilig plaatsje hebben om te spelen ,men mag gerust wat investeren in hun , zij zijn trouwens de volgende kiezers !

Anoniem zei

Daar heb je groot gelijk in!!! Het is een pure schande hoe het speeltuintje er nu bij ligt... En daardoor doen de kinderen niks anders dan op straat rondhangen. Het is zeer jammer dat de gemeente wel investeert in stomme bloembakken, en precies niet bekommerd is om de kinderen!!!

Anoniem zei

Beter in de straat of in de bos dan binnen achter de computer of playstation / nintendo / ...

Paapreporter zei

Denk je dat ouders niet geruster zijn wetende dat je zoon of dochter rustig thuis in de zetel ligt te 'gamen' in plaats van ergens ligt te ravotten in de bossen?

Je kan het van twee kanten bekijken hè :-)

Anoniem zei

Mijn kinderen heb ik later dan toch liever in een bos dan voor de TV...